čtvrtek 19. června 2014

Nové kousky do sbírky: koňaky Godet 1981 a AE Dor XO Carafe Nolly

Udělal jsem si po delší době radost a pořídil si nové přírůsty do sbírky. Prvním kouskem je ročníkový Godet (1981). Musím říct, že mám rád tyhle staré značky v jednoduché lahvi a dřevěné bedýnce. Bez zbytečných dekorací, cetek atd.

Tušíte správně, jeho obsah je stejně starý jako já. Někdo by mohl říct, že tak budeme zrát pěkně společně. Opak je pravdou. Koňak už ve skle nezraje, nevyvíjí se, a tak jediný, kdo z nás dvou bude časem víc a víc opotřebovaný, jsem já. Je fakt, že jsem se podíval hodně hluboko do peněženky. Věřím ovšem, že jsou to peníze dobře uložené.

Ročníkové koňaky Godet patří mezi nejvyhraněnější. Hrozny pocházejí z jediné oblasti, jediné vinice, celou dobu zrání strávil koňak v jediném sudu. Každý koňak tak nese specifika nejenom své oblasti a odrůdy, ale i roku, ve kterém bylo víno sklizeno. 




Jako druhou lahev jsem koupil AE Dor XO Carafe Nolly Cognac. Vzal jsem ho spontánně kvůli skvělé ceně. Na Flaviaru se totiž podle mě čas od času zbavují (tj. nerozlitých lahví, ze kterých pak dělají své sety) a zbyl jim i tento koňak. Jediná nevýhoda je, že je bez krabice. Vždy ho ale můžu vypít s přáteli, že...




Související články

Armaňak Clos Martin XO Folle Blanche

Malé radosti z oblasti Cognac

Radosti z Cognacu: Bache Gabrielsen VSOP Fine Cognac



Žádné komentáře:

Okomentovat